Δημοτικό θέατρο Κέρκυρας | Studio
Βρωμιά
του Robert Schneider
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Στον ρόλο του Σαντ ο Κωνσταντίνος Φάμης
Παρασκευή 9/2 & Σάββατο 10/2 στις 21:00
Κυριακή, 11/2 στις 20:00
Ένα συγκλονιστικό έργο για τον «ξένο» ανάμεσα μας, την μοναξιά, την ελπίδα και τα όνειρα που ξεπερνούν τα σύνορα.
«Με λένε Σαντ. Είμαι τριάντα χρονών. Σαντ στ’ αγγλικά σημαίνει λυπημένος. Δεν είμαι λυπημένος».
Με αυτή τη φράση, ο Σαντ αρχίζει να αφηγείται την ιστορία του.
Ο Σαντ γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ιράκ. Τώρα είναι ένας ακόμη μετανάστης, στη Γερμανία. Βρίσκεται πια στον τόπο που ονειρεύτηκε και αγάπησε μέσα από τα διαβάσματα του, όμως είναι μόνος και φοβισμένος.
Θα ήθελε να είναι σαν όλους τους άλλους. Θα ήθελε να μπορεί να τους μιλάει. Να μπορεί να μπαίνει στο μετρό. Να ανήκει κάπου.
Αλλά είναι ξένος.
Ζει κλεισμένος στο δωμάτιό του.
«Αυτή είναι η καρέκλα μου. Εδώ κάθομαι. Την αγαπάω την καρέκλα μου… Αν και δε μου ανήκει, αυτή η καρέκλα είναι η πατρίδα μου».
Μέσα σε αυτό το δωμάτιο, που είναι όλος του ο κόσμος, ο Σαντ νοσταλγεί και ονειρεύεται. Μιλάει για τη ζωή και τους ανθρώπους του, παλεύει να πιαστεί από καθετί που αγαπάει, αυτοσαρκάζεται και ακροβατεί ανάμεσα στην μοναξιά και την ελπίδα με σπαρακτικό χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια.
Ο Σαντ είναι ο Άλλος, ο διαφορετικός που φταίει για όλα. Εκείνος που προσπερνάμε κάθε μέρα χωρίς να τον βλέπουμε, χωρίς να τον γνωρίσουμε ποτέ πραγματικά. Ο Σαντ βρίσκεται ανάμεσά μας. Ή μήπως μέσα μας;
Η «Βρωμιά» ανέβηκε πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1997, από το Θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και με πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη.
Ο Κωνσταντίνος Φάμης παρουσίασε για πρώτη φορά την «Βρωμιά» το 2016 περιοδεύοντας στην Ελλάδα, ενώ το 2018, πραγματοποίησε παραστάσεις στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.
«... κάπου άκουσα μια φράση στα αραβικά, αλλά ξέρω πως τη σκέφτηκε κάποιος στα γερμανικά. Τώρα θα την πω αυτή τη φράση.
Γι’ αυτά που δε μπορείς να μιλήσεις, καλύτερα να σιωπάς.
Τώρα ξέρω πως αυτή η φράση είναι λάθος.
Γι’ αυτά που δεν μπορείς να μιλήσεις, πρέπει να μιλάς!»
teaser: https://youtu.be/
Συντελεστές
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικό/Κουστούμι: Παναγιώτα Κοκκορού
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Μαθές
Σχεδιασμός φωτισμών: Κωνσταντίνος Φάμης
Σχεδιασμός αφίσας: Κάρολος Πορφύρης
Φωτογραφία αφίσας: Γιώργος Γιαννίμπας
Επικοινωνία: Τζίνα Φουντουλάκη
Στον ρόλο του Σαντ, ο Κωνσταντίνος Φάμης
Πληροφορίες Παράστασης
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δημοτικό θέατρο Κέρκυρας | Studio
Παρασκευή 9/2 & Σάββατο 10/2 στις 21:00
Κυριακή 11/2 στις 20:00
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο(φοιτητές, άνεργοι, ΑΜΕΑ, άνω των 65): 8€
Διάρκεια παράστασης
70 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Προπώληση εισιτηρίων
Ticketbox
(Ευγενίου Βουλγάρεως & Μοντσενίγου, 26610-27400)
Πληροφορίες - κρατήσεις
Τηλ.: 6946649550
Facebook Page
https://www.facebook.com/vromi
Bιογραφικό σημείωμα
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΑΜΗΣ
Είναι απόφοιτος της Δραματικής σχολής του «Πειραϊκού Συνδέσμου».
Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες: Ευαγγελάτο, Παπαγεωργίου, Τσιάνο,
Κοντούρη, Μουμουλίδη, Νικολαΐδη, Δαμάτη, Παναγιωτοπούλου,
Ευαγγελινό, Ζούνη κ.α., στα έργα: «Ρένα», «Γλυκό πουλί της νιότης», «Ταξίδι στο
σταυρό του νότου», «Βρωμιά», «Το τραγούδι του νεκρού αδελφού»,
«Μαουτχάουζεν», «Μίκης Θεοδωράκης, Ποιός τη Ζωή μου», «Ζέβρα Πιτζάμα»,
«Φοίνισσες» (Μενοικέας - Επίδαυρος), «Σφήκες» (Σκύλος Μηνυτής- Ηρώδειο),
«Οιδίπους επί Κολωνώ»(Επίδαυρος), «Λεωφορείο ο πόθος», «Όχι για αηδόνια»,
«Βρυκόλακες», «Το Φιόρο του Λεβάντε», «Δωδέκατη Νύχτα», «Ελίζα» κ.α.
Στην τηλεόραση συμμετείχε στις σειρές: «Ζωή εν τάφω», «Πέντε κλειδιά»,
«Πολυκατοικία», «Αληθινοί έρωτες», «Ιατρικό απόρρητο», «Για την Καρδιά ενός
Αγγέλου», «Της Αγάπης Μαχαιριά», «Κόκκινο Δωμάτιο» και στον κινηματογράφο στην
ταινία «Στο ξέσπασμα του φεγγαριού».
Τον Σεπτέμβριο του 2021 σκηνοθέτησε, επιμελήθηκε τους φωτισμούς και συμμετείχε
στην χορευτική παράσταση «Tango vs Flamenco” (17 χορευτές, τραγουδι: Σαβίνα
Γιαννάτου, Alfredo Tejada) που παρουσιάστηκε στο Ηρώδειο.
Έχει διοργανώσει και συμμετάσχει σε μουσικά παραστάσεις με τη Ρίτα Αντωνοπούλου,
τη Μαριάννα Πολυχρονίδη και τον Τάκη Φαραζή στο πιάνο, αλλά και σε αφιερώματα
για τον Μάνο Χατζιδάκι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας ενώ, στην «Ημέρα του
ηθοποιού 2010» τραγούδησε τον «Ηθοποιό» του Χατζιδάκι στο Ηρώδειο.
Έγραψαν για τη Βρωμιά
2023
Βάνα Κράβαρη, lifo mikropragmata
"Η παράσταση βομβαρδίζει το κοινό με ωμές αλήθειες, απαραίτητη ειρωνεία και έναν θυμό που βράζει καιρό και
θα βράζει για πάντα, όσο έχουν μερικοί (όσοι) την ψευδαίσθηση μιας ντεμέκ ανωτερότητα στη σαθρή βάση του
χρώματος του δέρματος και της καταγωγής ".
Μαρία Μαρή, In2life
"Ο Κωνσταντίνος Φάμης βιώνει εσωτερικά τον ρόλο του. Γίνεται ο Σαντ. Η κίνησή του μοιάζει με αυτή του Τσάπλιν στις ταινίες του, που ενσαρκώνει την φτώχεια και τη δυστυχία."
Έλενα Χατζοπούλου, Sinwebradio
"Ένας δύσκολος μονόλογος, που όμως η φαρέτρα του Κωνσταντίνου Φάμη διαθέτει όλα τα ερμηνευτικά εργαλεία
για να τον κατακτήσει."
Ελίζα Σουφλή, artharbour
"Η περίπου μία ώρα ερμηνείας του Κ. Φάμη επιδιώκει να φανερώσει τη συγκλονιστική επίδραση των στερεοτύπων
και των προκαταλήψεων στη ζωή ενός ατόμου. "
Βίβιαν Μητσάκου, Theater Project 365
"Ο Κωνσταντίνος Φάμης με μία δυναμική ερμηνεία, πειστικότατος και καίριος στον ρόλο του Σαντ"
«... Τίποτα όμως δεν θα ήταν το ίδιο, χωρίς την ερμηνεία του Κωνσταντίνου Φάμη. Το βλέμμα του που τρύπαγε
την ψυχή, ο τόνος της φωνής του και οι κοφτές χειρονομίες, μας μετέφεραν καθαρά την εικόνα ενός ανθρώπου
φαινομενικά συμβιβασμένου, αλλά που κατά βάθος δεν μπορεί να αποδεχτεί το άδικο και το παράλογο των όσων
βιώνει.»
Πελίνα Σταματάκη, Musicity
"Είδα την παράσταση την προηγούμενη Δευτέρα και μένει μαζί μου από τότε. Συχνά θυμάμαι σκόρπιες κουβέντες
της, αλλά περισσότερο θυμάμαι πως με έκανε να νιώσω. "Ο Κωνσταντίνος Φάμης είναι εξαιρετικός, εκφράζει όλες
τις ψυχολογικές και συναισθηματικές διακυμάνσεις ενός ανθρώπου που ονειρεύτηκε έναν καλύτερο τόπο και βίωσε την απογοήτευση αυτού του ονείρου ‘στα μούτρα’."
Άννα Παχή, iart
«Ο Κωνσταντίνος Φάμης στο ρόλο του Sad ήταν καθηλωτικός. Αξιοποίησε με μοναδικό τρόπο την υπόσταση του
ήρωα, μπαίνοντας βαθιά στη ρίζα του ρατσισμού. Ακροβατούσε μοναδικά, δίνοντας όλες τις διαστάσεις του
θέματος, ενώ ξεκλείδωνε αμέτρητα συναισθήματα στους θεατές»
2018
ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΓΡΟΘΙΑ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
"Καταπληκτική υποκριτική ερμηνεία από τον Κωνσταντίνο Φάμη που σε κάνει να αναρωτηθείς και να σιχαθείς τις υπάρχουσες ρατσιστικές τάσεις που υπάρχουν γύρω μας και εξαπλώνονται ραγδαία."
"Καθηλωτικός μονόλογος η ιστορία του Σαντ, με έναν Κωνσταντίνο Φάμη που αποδίδει εξαιρετικά τον ρόλο, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον και την συναισθηματική εμπλοκή του θεατή. Μία παράσταση που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς."
"Ο Κωνσταντίνος Φάμης είναι απλά συγκλονιστικός επί σκηνής. Παρότι είχε στα χέρια του έναν εξαιρετικά δύσκολο μονόλογο, μεστό συμβολισμών, ωστόσο υπήρξε αποκαλυπτικός ερμηνευτικά."
"Ο Κωνσταντίνος Φάμης βουτά στα άδυτα του ήρωα Σαντ, σκεπάζει το σώμα του, τη ψυχή και το πνεύμα του με το «λευκό σεντόνι» όπου έγραφε ο Robert Schneider."
"Η συγκλονιστική παράσταση τονίζει τη λαϊκή ρήση «φοβάται ο Γιάννης το θεριό ή το θεριό τον Γιάννη;» Εξάλλου οι σχέσεις πολιτών και Κρατών λειτουργούν όπως τα συγκοινωνούντα δοχεία, κι' ο φόβος μεταφορικά δεν έχει την ίδια πυκνότητα."
"Δείτε οπωσδήποτε τον Κωνσταντίνο Φάμη στη «Βρωμιά». Αξίζει!"
" Μέσα από ένα δύσκολο έργο, με λόγο κοφτό, αποσπασματικό πολλές φορές , με γρήγορες συναισθηματικές εναλλαγές και με άξαφνες δραματικές κορυφώσεις, ο Κωνσταντίνος Φάμης σκιαγραφεί με επιτυχία την προσωπικότητα του θλιμμένου Σαντ."
Ο Σαντ του Κωνσταντίνου Φάμη και της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου μ’ έκανε ν’ ανατριχιάσω"
"Ο Κωνσταντίνος Φάμης ήταν απλά υπέροχος. Παρά το ότι ήταν συνέχεια πάνω στη σκηνή μόνος του, δεν έχανες στιγμή το ενδιαφέρον σου κι αυτό οφείλεται καθαρά στο ταλέντο του. Καταπληκτικός στις εναλλαγές από Ιρακινός μετανάστης σε Γερμανό πολίτη, με τόσο απλό τρόπο και εύκολο στο να γίνει αντιληπτό από όλους τους θεατές. Ό,τι και να πει κανείς θα είναι λίγο. Απλά εξαιρετικός."
"Η ερμηνεία του Κωνσταντίνου Φάμη στο ρόλο του Σαντ είναι καθηλωτική! Απόλυτα φυσικός στο παίξιμό του... άλλοτε ευαίσθητος, συγκινητικός, περήφανος, ανθρώπινος, ευγενικός και άλλοτε κοφτερός, μανιασμένος γεμάτος οργή, θυμό και φόβο. Συναισθηματικές μεταπτώσεις με σιωπές, παύσεις και επαναλήψεις που αποτυπώνονται με εύστοχο τρόπο και απόλυτη ακρίβεια."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου