Ο Κώστας Γάκης σκηνοθετεί τη νέα ταινία μικρού μήκους «10 λεπτά»
με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Κωνσταντίνου
Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε κεντρικές οδούς της πόλης της Λαμίας τον Απρίλιο του 2025 και όλη η δράση εκτυλίσσεται στο εσωτερικό ενός, εν κινήσει, αστικού λεωφορείου.
Η προηγούμενη μικρού μήκους ταινία του Κώστα Γάκη – και πάλι σε παραγωγή της Belle Arte Lamia – με τίτλο “Satonella” έχει ήδη καταγράψει μια επιτυχημένη πορεία σε κινηματογραφικά φεστιβάλ, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Περίληψη της ταινίας:
Στη μικρού μήκους ταινία "10 λεπτά", μια νεαρή γυναίκα προσπαθεί να φτάσει εγκαίρως σε μια σημαντική για εκείνη οντισιόν, όταν η έλλειψη εισιτηρίου και τα 10 λεπτά που της λείπουν την φέρνουν αντιμέτωπη με έναν αυστηρό και σχολαστικό ελεγκτή εισιτηρίων. Η αγωνιώδης προσπάθειά της να καλύψει το ποσό των δέκα λεπτών προκαλεί μια σειρά από τραγελαφικές στιγμές, όπου οι αντιφάσεις και η τυπολατρία του ελεγκτή συγκρούονται με την απελπισία της γυναίκας.
Καθώς η ιστορία κορυφώνεται, η αφήγηση παίρνει μια μεταφυσική τροπή, οδηγώντας την πρωταγωνίστρια σε ένα παράδοξο και ονειρικό φινάλε, όπου η λογική αρχίζει να διαλύεται και η πραγματικότητα αποκτά μια σουρεαλιστική διάσταση.
Διαβάστε το σκηνοθετικό σημείωμα του Κώστα Γάκη για την ταινία “10 λεπτά”:
Στις συνομιλίες μου με τον Γιώργο Παπασταμούλο θελήσαμε σε αυτή την εντελώς ξεκάθαρη και εξόχως πολιτική σεναριακή βάση να προσθέσουμε μια έξτρα νότα ονείρου, σουρεαλισμού καθώς και ένα αναπάντεχο σχεδόν μεταφυσικό φινάλε.
Η νεαρή γυναίκα λοιπόν η οποία στην αρχική ιστορία κατευθύνεται σε ακρόαση για έναν ρόλο σε θεατρικό έργο και έχει προετοιμάσει μια σκηνή της Μπλανς Ντι Μπουά από το “Λεωφορείον ο Πόθος” φαίνεται να έχει μπει και σε μια άλλη διάσταση που φανερώνεται σταδιακά μέσα στην ταινία. Τα δέκα λεπτά που της υπολείπονται μετατρέπονται σε συμβολικά διόδια για μια περιπέτεια εντός του λεωφορείου αλλά και πολύ πέρα και πάνω από αυτό. Έτσι δημιουργείται μια περιπέτεια που κινείται στο χώρο ενός μυστηριακού μαγικού ρεαλισμού και φλερτάρει με ένα ιδιαιτέρως σουρεαλιστικό στοιχείο ενώ κάπου κάπου ίσως αγγίζει και το μεταφυσικό.
Καθώς η κουβέντα της νεαρής γυναίκας με τον ελεγκτή εκτυλίσσεται ρεαλιστικά, με ένα υποδόριο χιούμορ, και εντός του πλαισίου μιας σχέσης master - slave, σταδιακά σε μια λογική κινηματογραφικού «πινγκ-πονγκ», ξεκινούν να παρεμβάλλονται πλάνα που ξεφεύγουν από το ρεαλιστικό πλαίσιο και προμηνύουν ένα μη αναμενόμενο φινάλε. Το λεωφορείο μεταμορφώνεται: φωτίζεται αλλόκοτα, οι επιβάτες εξαφανίζονται και η κοπέλα, ντυμένη πια ως Μπλανς, ζωντανεύει τη σκηνή της με έναν απροσδόκητο, σχεδόν ποιητικό τρόπο. Η ερμηνεία της μπλέκεται με τη ροή του διαλόγου της με τον ελεγκτή, δημιουργώντας μια γοητευτική σύγκλιση θεάτρου και ζωής, φαντασίας και πραγματικότητας.
Κάπως έτσι η ταινία "Δέκα Λεπτά" μετατρέπεται τελικά σε κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή διαδρομή. Είναι ένα ταξίδι στο μεταίχμιο του ορατού και του αοράτου, μια διαλεκτική σχέση τέχνης και ζωής, μια αναμέτρηση με τους ρόλους που παίζουμε καθημερινά, ένα χάσμα γενεών που γεφυρώνεται με τον πιο άρρητο τρόπο, μια ποιητική απόδραση από την πραγματικότητα που μας θυμίζει πως μερικές φορές η πιο αυθεντική έκφραση του εαυτού μας ξεπηδά από το απρόβλεπτο.
Ο ελεγκτής και η νεαρή γυναίκα μοιάζουν να προέρχονται από δύο διαφορετικούς πλανήτες: εκείνος πιστός στους κανόνες, εκείνη απρόβλεπτη, γεμάτη ζωή. Η σύγκρουση των δύο χαρακτήρων μέσα σε στο λεωφορείο μεταμορφώνεται τελικά σε σύνδεση, σε ταξίδι αυτογνωσίας γεμάτο αποκαλύψεις.
Η ταινία "Δέκα Λεπτά" τελικά είναι μια μικρή, ποιητική στάση έξω από την καθημερινότητα, που μας θυμίζει πως καμιά φορά, το πιο σημαντικό ταξίδι είναι αυτό που δεν είχαμε προγραμματίσει.
Ευχαριστίες
Θέλω να ευχαριστήσω αρχικά την πόλη της Λαμίας και όλους τους φορείς που προσέφεραν το γόνιμο έδαφος για τη δημιουργία της ταινίας. Έπειτα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Δημήτρη Γραμμένο που μας παραχώρησε τόσο γενναιόδωρα την ιστορία του και μας έδωσε το ελεύθερο να παρέμβουμε όσο και όπως θέλουμε. Ακόμα να ευχαριστήσω τον κύριο Κώστα τον οδηγό μας για το χαμόγελο και την ιώβεια υπομονή του με τόσους τρελούς μέσα στο λεωφορείο! Ένας άλλος Κώστας, Κωνσταντίνος για την ακρίβεια μας παραχώρησε με πολλή αγάπη το τραγούδι του, που έγινε τραγούδι της ταινίας μας. Κωνσταντίνε Βήτα σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου.
Το πιο μεγάλο ευχαριστώ μου σε όλο το επιτελείο και ανθρώπινο δυναμικό της Belle Arte για την υπέροχη αυτή συνεργασία. Αυτή είναι η δεύτερή μας ταινία και ο επαγγελματισμός αυτών των ανθρώπων με γέμισε ξανά με εμπιστοσύνη στην τέχνη και στη ζωή. Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι και καλλιτέχνες τόσο αγνοί και δοτικοί!! Η απόλυτη υποστήριξη του οράματός μου από τον Άκη και τον Πάνο πίσω από τις κάμερες, στη διεύθυνση φωτογραφίας και στο μοντάζ κυριολεκτικά δημιούργησαν ένα αποτέλεσμα 1000 φορές καλύτερο από αυτό που είχα φανταστεί στα πιο τρελά μου όνειρα. Η Όλγα και η Εύη επίσης σε όλο το κομμάτι της οργάνωσης παραγωγής έδωσαν τόση ψυχή που έκαναν την απαιτητική διαδικασία του πολύωρου γυρίσματος να μοιάζει με παιδική χαρά. Η ίδια 'παιδική χαρά” και θετική ενέργεια διακρίνει τον Γιώργο Παπασταμούλο τον μπροστάρη και ήρεμη δύναμη της Belle Arte ο οποίος είναι ένας άνθρωπος καθόλα εμπνευσμένος και υποστηρικτικός και στον οποίο θα είμαι παντοτινά ευγνώμων για την ταινία αυτή, την ταινία μας, τα “Δέκα Λεπτά”
Σύντομα περισσότερες πληροφορίες για την πορεία της ταινίας “10 λεπτά” καθώς το προσεχές διάστημα ξεκινά το φεστιβαλικό της ταξίδι!
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, Ευάγγελος Μπαλατσούκας
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου